شهاب حسینی داور جشنواره فیلم فجر شد
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۵۰۶۰
به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مسعود نقاشزاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، مسعود جعفریجوزانی (نویسنده، کارگردان و تهیهکننده)، مجید انتظامی (آهنگساز)، شهاب حسینی (بازیگر و تهیهکننده)، محمدعلی باشهآهنگر (نویسنده و کارگردان)، محمد داوودی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سجادهچی (فیلمنامهنویس) و پژمان لشکریپور (منتقد و تهیهکننده) را به عنوان اعضای هیٲتداوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مسعود جعفریجوزانی متولد ۱۳۲۷ ملایر، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو است. جعفری جوزانی، چهره ماندگار سینمای ایران و از پیشتازان سینمای پس از انقلاب است. فیلمهای سینمایی جادههای سرد، شیر سنگی، در مسیر تندباد، بلوغ و سریال عظیم تلویزیونی در چشم باد از آثار مهم این سینماگر است. جعفریجوزانی به عنوان یک چهره دانشگاهی سابقه تدریس در رشته سینما و گرافیک در آمریکا و همچنین تدریس در دانشکده هنر دانشگاه تهران، دانشکده صدا و سیما و مدرسه فیلمسازی باغ فردوس را دارد.
مجید انتظامی متولد ۱۳۲۶ تهران و دانشآموخته کنسرواتوار برلین است که پس از بازگشت به ایران در ارکستر سمفونیک تهران استخدام شد و تدریس در دانشگاه تهران و هنرستان عالی موسیقی را از همین سال آغاز کرد. او برای بیش از صد اثر سینمایی موسیقی متن نوشته و با دریافت ۴ سیمرغ بلورین از رکوردداران کسب این جایزه در رشته موسیقی فیلم است. انتظامی از برگزیدگان هشتمین همایش چهرههای ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و در سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصهٔ فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده است.
سیدشهاب الدین حسینی متولد ۱۳۵۲ در تهران است که در رشته روانشناسی تحصیل کرده و از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را بطور حرفهای در عرصه تئاتر و تلویزیون و سینما آغاز کرد. این بازیگر تحسین شده در مجامع و جشنوارههای مختلف جهانی، برای آثاری، چون «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در سالهای اخیر، علاوه بر بازیگری، در عرصه کارگردانی و نیز تهیهکنندگی و تولید مشترک با کشورهای خارجی فعالیت کرده است. حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. وی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. همچنین او خرس نقرهای بهترین بازیگر مرد جشنواره بینالمللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را بههمراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.
محمدعلی باشه آهنگر متولد ۱۳۴۱ در دزفول، دانشآموختهٔ رشته سینما (گرایش کارگردانی) از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است و فعالیت هنری خود را با ساخت و بازی در چند نمایش آغاز کرد. او نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه، مستند، سریال تلویزیونی و چند فیلم سینمایی در کارنامه دارد و برای فیلمهای سینمایی فرزند خاک، ملکه و سرو زیرآب مورد تحسین واقع شده و جوایز متعددی دریافت کرده است. در شانزدهمین جشن خانهٔ سینما، فیلم ملکه برندهٔ ده تندیس، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین شد.
محمد داوودی متولد ۱۳۳۷ تهران، مدیر فیلمبرداری و دانشآموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینماست. از فعالیتهای او علاوه بر فیلمبرداری آثاری، چون «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی و «تولد یک پروانه»، به کارگردانی مجتبی راعی، میتوان به تدریس دورههای فیلمبرداری و فیلمسازی، مدیریت واحد فیلمبرداری صدا و سیما تا اواسط دهه هفتاد، تهیه کنندگی، کارگردانی و فیلمبرداری شانزده فیلم مستند و داوری در جشنوارههای مختلف اشاره کرد.
مهدی سجادهچی متولد ۱۳۴۰ تهران، فعالیت حرفهای خود را از سال ۱۳۶۸ با فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» آغاز کرد و آثاری، چون روز سوم، قاعده بازی، مرد نامرئی، دمرل و سوفی و دیوانه از مهمترین آثار این فیلمنامهنویس است. او رئیس انجمن فیلمنامهنویسان سینمای ایران است.
پژمان لشکریپور متولد ۱۳۵۴ در تهران و دانشآموخته رشته علوم و حقوق سیاسی از دانشگاه تهران و دانش آموخته کارگردانی و تدوین سینماست. او فعالیت هنریاش را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد و هم اکنون عضو پیوسته انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران است. او همچنین در تهیه و تولید فیلمهای سینمایی «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» از آثار رسولملاقلی پور، «چ» و «بادیگارد» از آثار ابراهیمحاتمیکیا همکاری داشته است.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری «مسعود نقاشزاده» برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک
کلیدواژه: مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون جشنواره فیلم فجر شهاب حسینی داور جشنواره مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر دانش آموخته جعفری جوزانی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنیترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب میشود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات میتوان آن را بزرگترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.
وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش میروم، ظرفیت تازهای در آن پیدا کرده و تشویق میشوم از زاویهای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.
این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیتهای فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازهها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه میکنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.
خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایههای درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایهها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنهاند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم
وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم میبینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی میشود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواریهای بیشتری دارد و امیدوارم علاقهمندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.
کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی